I denna artikel beskriver vi steg-för-steg hur ni gör för att skapa en smart regel som avblockerar kunder efter en viss tid
* Denna regel behövs bara om ni har en aktiv regel som blockerar kunder när de har missade pass.
Gå till Inställningar > Smarta regler
Tryck på plusikonen för att lägga till en ny smart regel
Välj utlösare: Första steget är att välja vilken typ av händelse i systemet som kommer att utlösa regeln. Välj alternativet Alla användare, en gång per dag
Nu är det dags att ställa in den smarta regeln.
Börja med att fylla i Namn, i detta exempel har vi valt att döpa regeln till "Rensa blockering". Till höger finns en kryssruta för att aktivera regeln, kryssa i den så kommer regeln att börja gälla när ni skapat klart
Under filtrering trycker ni först på knappen Lägg till jämförelse
I den första rullisten väljer ni: Användare - Blockerad
I den andra rullisten väljer ni Ja
(Översta rullisten där ni väljer mellan och eller eller låter ni "och" stå kvar)
Sedan trycker ni återigen på knappen Lägg till jämförelse
I den första rullistan väljer ni Användare - Anledning till blockering
I den andra rullistan väljer ni =
I den tredje rullistan väljer ni "Måste vara EXAKT samma text som ni angav i rutan "Anledning till blockering" i regeln som blockerar användaren"
Sedan trycker ni återigen på knappen Lägg till jämförelse
I den första rullistan väljer ni Användare - Tidpunkt för blockering
I den andra rullistan väljer ni Mer än X dagar bakåt
I den tredje rullistan väljer ni Antal dagar kunder ska vara blockerade t.ex. 14 om de ska vara blockerade i 2 veckor
Det ska nu se ut som enligt bilden nedan:
Lägg till en handling via plustecknet
Välj Avblockera användare
Ställ sedan in Upprepningar
Antal dagar tills denna regel kan köras igen: 1
Föremål: Användare
Tryck på Skapa
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article