Misslyckade betalningar (grupperad)

Modified on Mon, 21 Sep, 2020 at 4:26 PM

Denna rapport sammanställer samtliga misslyckade betalningar som för närvarande finns i systemet. Denna rapport är enkel att navigera och sammanställer samtliga misslyckade betalningar varje medlem har och hur hög den totala summan är. För att se misslyckade betalningar order för order se då rapporten Misslyckade betalningar. 

Notera att Wondr inte har någon form av indrivningsfunktion. Denna rapport är till för att ge en tydlig överblick över misslyckade betalningar så att ni har möjlighet att ta kontakt med medlemmar som inte sköter sina betalningar. 

Namn
Medlemmens namn. Det går att trycka på namnet för att komma direkt till kundens profil där varje misslyckad betalning kan ses var för sig i orderformat. 


E-post
Medlemmens e-post


Antal
Anta misslyckade betalningar som medlemmen har totalt


Totalt
Den totala summan medlemmen har misslyckats att betala


Tidigast
När första dragningsförsöket gjordes för den första misslyckade betalningen


Förvalt betalningssätt
Medlemmens förvalda betalningssätt


  • Ingen - Inget betalsätt är inlagt och det är därför betalningarna misslyckas
  • Faktura (aktiv) - En faktura har antagligen gått ut men medlemmen har ej betalt. Kontakta medlemmen och säkerställ att de fått fakturan.
  • Kort (Gått ut) - Det inlagda kortet på medlemsprofilen har gått ut och är inte längre giltigt. Kontakta medlemmen och be hen lägga in ett nytt giltigt kort. Så fort ett nytt giltigt kort läggs in känner systemet av detta och kommer att försöka dra summan för samtliga misslyckade betalningar igen. 
  • Kort (Aktiv) - Det finns ett aktivt inlagt kort på profilen. Antagligen har det saknats täckning på kortet alternativt att kortet har spärrats för internetköp. Kontakta medlemmen och hör hur det ligger till. När det saknas täckning så försöker systemet dra summan två gånger om dagen i 10 dagar innan betalningen hamnar som "Misslyckad".
  • Autogiro (Aktiv) - Det har antagligen saknats täckning på kontot när dragningsförsöket har gjorts. Systemet kommer nästkommande månad försöka dra både den misslyckade betalningen samt den nya på samma AG-dragning. Kontakta gärna medlemmen och informera om detta så hen kan se till att det finns täckning nästkommande månad.  



Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article